Zdrowie

Poznaj zalety treningu z kettlebell

• Zakładki: 19


Pozwala spalić do 400 kalorii w ciągu 20 minut, znakomicie rzeźbi sylwetkę, nie powodując zbytniego przyrostu mięśni, sprawdza się zarówno w przypadku osób początkujących, jak i zaprawionych w wysiłku. Trening z odważnikiem kettlebell, bo o nim właśnie mowa, pozwala na ćwiczenia o wysokiej intensywności, które pomagają utrzymać ciało w świetnej formie fizycznej. Sprawdź jego pozostałe zalety. 

Kto może ćwiczyć z kettlebell?

Tak naprawdę każdy, kto chce zawalczyć o swoją sylwetkę, kondycję lub też jest zwolennikiem stwierdzenia, że czasami trzeba się zdrowo spocić, by nie myśleć o codziennych problemach. Jedynym ograniczeniem jest zakaz dźwigania ciężarów. Żeliwną lub winylową kulę z rączką i przesuniętym środkiem ciężkości pokochali nie tylko miłośnicy sportu. Wielkimi fankami ćwiczeń z odważnikiem kettlebell są takie gwiazdy Hollywood jak Jennifer Aniston, Katherine Heigl i Jessica Biel. Jeśli jesteś na początku swej przygody z odważnikami, warto wykonywać ćwiczenia pod okiem trenera. W ten sposób trening będzie efektywny, a ty unikniesz kontuzji. 

Jakie odważniki wybrać na początek?

Odpowiednio dobrana waga kettlebell to sposób na uniknięcie przetrenowania lub nadwyrężenia niektórych partii mięśni. Początkujące panie powinny pomyśleć o odważnikach kettlebell o wadze 4-12 kg. Najlepiej zdecydować się na 3 różne odważniki, by móc wypróbować kilka technik ćwiczeń.  Panowie mogą zacząć od kul w przedziale wagowym 12-24 kg, również decydując się na zakup 2-3 odważników. Dzięki temu plan treningowy będzie ciekawszy. 

Zalety treningu z odważnikami kettlebell

Pozwalają na rozpoczęcie przygody z crossfitem w zaciszu własnego domu. Trening z kettlebell zwiększa siłę mięśni i ich wytrzymałość. Poprawia ogólną kondycję, koordynację ruchową, wydolność organizmu i mobilność. Angażuje do pracy wszystkie części ciała, pięknie wysmuklając sylwetkę. Ten niepozorny i niedrogi sprzęt pozwala również zredukować wady postawy i wzmocnić kręgosłup, zabiegając tym samym bólom pleców. Warunkiem jest oczywiście prawidłowy dobór ćwiczeń. 

Jakie ćwiczenia można wykonywać z kettlebell i na co wpływają?

Wykroki, podnoszenia, wyciskanie ramion, huśtawki, pompki, martwy ciąg, przysiady, brzuszki, wiosłowanie to tylko niektóre z ćwiczeń, które mogą stać się częścią treningu z odważnikami. Ten niegdyś wykorzystywany w wojsku sprzęt wzmacnia mięśnie brzucha i tułowia, ramion, nóg oraz pośladków. 

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

  • Ciężar – zaczynamy od mniejszego ciężaru, by wypracować technikę. 
  • Jakość wykonania – dobrej jakości materiały zapewniają bezpieczeństwo treningu. 
  • Marka – kupując od renomowanych producentów, mamy gwarancję, że w nasze ręce trafia sprzęt rzetelnie przetestowany i tym samym bezpieczny. 

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Gipara.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
62 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *