Sprzedaż nieruchomości nieuchronnie wiąże się z realizacją złożonych procesów, które wymagają współpracy i koordynacji pracy poszczególnych działów firmy deweloperskiej. Nowoczesne technologie w znaczący sposób wspierają zarządzanie tymi procesami, automatyzując je i zmniejszając ryzyko błędów. Jednym z takich procesów jest zarządzanie rozliczeniami z klientami – zarówno w zakresie umów deweloperskich jak i przedwstępnych, które dzięki wdrożeniu CRM-u dla deweloperów realizowany jest znacznie sprawniej.
Realizacja procesu płatności w firmie deweloperskiej z wykorzystaniem CRM-u dla deweloperów
CRM dla deweloperów VoxDeveloper, w którym dostępny jest moduł księgowości, stanowi realne wsparcie pracowników odpowiedzialnych za rozliczenia płatności. Jest to możliwe dzięki:
- importowanie informacji o wpłatach z wyciągów bankowych wszystkich popularnych w Polsce banków (format np. MT940)
- wymianie danych z programami księgowymi
- integracji z Deweloperskim Funduszem Gwarancyjnym
- importom wpłat klientów na rachunki powiernicze
- oznaczaniu środków zwolnionych z rachunków powierniczych
- generowaniu transz na podstawie harmonogramu budowy
- generowaniu harmonogramu płatności na podstawie szablonów
- rozliczaniu powierzchni nieruchomości na umowie
- wystawianiu faktur oraz ich eksport w formacie PDF lub XML, w formacie np. dla programu Optima czy plików wsadowych dla KseF
- naliczaniu odsetek
- automatycznym informowaniu klientów o zbliżającym się terminie płatności
- generowaniu powiadomień o terminie zakończenia realizacji poszczególnych transz przedsięwzięcia deweloperskiego
- udostępnianiu informacji o płatnościach i fakturach w panelu klienta
Wszystkie funkcje CRM-u dla deweloperów VoxDeveloper automatyzują proces zarządzania płatności i w znacznym stopniu go automatyzują. Oszczędność czasu, minimalizowanie ryzyka pomyłek oraz efektywna praca działu księgowości to najważniejsze korzyści wdrożenia systemu CRM w zakresie optymalizacji procesu płatności w firmie deweloperskiej.
Fot. Shutterstock.