Zdrowie

Czym jest bumper i jak go wykorzystać podczas treningu w domu? Poznaj opinię ekspertów z firmy Gipara

• Zakładki: 98


Bumper to talerz cross-treningowy, który wykonany jest z gumy o dużej gęstości, uformowanej wokół stalowej wkładki. Ten rodzaj sprzętu treningowego może być wykorzystywany zarówno w ogólnodostępnej, jak i domowej siłowni. Bumpery są łatwe w montażu, chronią podłogę przed uszkodzeniami spowodowanymi upadkiem ciężarów, a ponadto mogą być ustawione na dowolnej powierzchni, więc sprawdzą się w niemal każdych warunkach. 

Jak wykorzystać bumper do treningu siłowego w domu?

Bumpery są idealnym narzędziem do treningu siłowego w domu, które doceniają nie tylko ciężarowcy. Talerze niezwykle łatwo nałożyć na sztangę lub zdjąć z gryfu, dzięki czemu nie tracisz energii na przygotowania do ćwiczeń. Są dostępne w różnych rozmiarach i wadze, co pozwala dopasować je do indywidualnych potrzeb treningowych. Można je używać zarówno do ćwiczeń siłowych, takich jak podnoszenie ciężarów, martwy ciąg, brzuski i pompki z obciążeniem, jak i funkcjonalnych, takich jak skoki, przeskoki i inne ruchy dynamiczne. Bumper to przydatny przedmiot, który można wykorzystać również do ćwiczeń cardio w domu. Sprawdzi się w przypadku skakania na skakance, biegania po schodach lub robienia przysiadów. 

Jakie są zalety stosowania bumperów podczas treningu?

Bumper jest lekki i łatwy w transporcie, dzięki czemu można go zabrać ze sobą na siłownię lub na zewnątrz. Dzięki bumperom można ćwiczyć bezpieczniej niż z typowymi ciężarami spotykanymi w siłowni, ponieważ materiał amortyzujący zapobiega uszkodzeniom powierzchni podłogi, zmniejszając ryzyko obrażeń.  Sprzęt jest bardzo trwały i odporny na uszkodzenia mechaniczne. Stosowanie bumperów podczas treningu pozwala na lepsze kontrolowanie ciężaru i poprawia technikę ćwiczeń. Bumpery są bardzo skuteczne w zwiększaniu siły i mocy mięśniowej oraz poprawianiu ogólnej sprawności fizycznej. Kolejną zaletą jest to, że występują w różnych kolorach i wzorach. Nie chodzi jednak o możliwość dopasowania sprzętu do kolorystyki występującej w domowej siłowni. Posiadanie kolorowych talerzy treningowych pomaga określić, jaki ciężar jest na gryfie i czego należy użyć w następnej serii powtórzeń. Różnokolorowe bumpery sprawdzają się również wtedy, gdy z domowej siłowni korzysta więcej osób, a każda ćwiczy z innym obciążeniem.  To sposób na to, aby szybciej zidentyfikować konkretny talerz. 

Trzy proste ćwiczenia z bumperami 

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z bumerami, polecamy zacząć od prostych, ale skutecznych ćwiczeń, które w krótkim czasie poprawią twoją sylwetkę. 

Przysiady 

Przysiady z talerzami cross-trenigowymi przenoszą proste ćwiczenie na wyższy poziom. Jedyne, co musisz zrobić, by cieszyć się efektami treningowymi, to rozstawić stopy na szerokość bioder, podnieść bumper nad głowę i zacznij robić przysiady, pamiętając o tym, by zatrzymać się na dole na chwilę.

Pompki 

Pompki z obciążeniem to właśnie to, czego potrzebujesz, by pięknie wyrzeźbić plecy i ramiona. Aby wykonać to ćwiczenie, będziesz potrzebować pomocnika, który umieści na środku twoich pleców bumper, gdy będziesz ustawiony w pozycji pełnej deski. Gdy zaczniesz opuszczać się, utrzymując ciało w linii prostej, pamiętaj o tym, by łokcie były skierowane do tyłu. Gdy poczujesz, że już nie możesz niżej zejść, powróć do pozycji początkowej. 

Wykroki 

Stań prosto i podnieść talerz nad głowę, a następnie zrób wykrok, czyli ruch nogą do przodu przy jednoczesnym obniżeniu bioder nad podłogę.  Pamiętaj, że biodra muszą być wyprostowane, a plecy proste.  Tylko wtedy będzie można mówić o skuteczności ćwiczenia. 

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
107 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *